Tuesday, February 10, 2009

Sony Ericsson C905 mantops.

Todei, aku ngan Salmi lepak2 kat Alamanda pas aku abes kelas kol 3. Sempat jugak aku sakat si Salmi ni cakap aku tak sempat nak datang Alamanda sebab aku ade kelas extra. Sian kat die sebab die mengharapkan aku datang amek die balik Cyberia. Adoyai, jahat gile aku ni.

And den, bile aku sampai, aku bawak die makan kat Chicken Rice Shop. Pas makan, aku bercadang nak tengok wayang Ong Bak 2 kat GSC Alamanda. Sambil tunggu time tayangan, kitorang pusing2 jap tengok phone. Sebab aku rase cam nak tuka je phone si Salmi ni daripada pakai phone motorola die yang dulunye vuzz sangat sebab nipis dan ringan. Tapi bagi aku cam tak besh je sbb tak user friendly langsung. Susah nak navigate antara menu2 dan juge bersms.

So, kat dalam kedai phone tu, aku terpandang subuah phone Sony yang eligen, yang sesuai ngan Salmi yang kiut miut ni. Dah la phone Sony ni memiliki Cybershot 8.1 Megapixel, auto-focus, ringan dan lengkap dengan basic application yang sesuai dengan die yang suke gedik2 bergambar dengan diri sendiri baget ala2 comel gitu.

Bagi aku, phone ni patut aku beli tapi mahal nak mampus. Kalo aku menabung 50 sen sehari pon tak mampu aku nak bli doh! Adoi, tapi ape2 pon, aku cube kumpulkan duit. Cari kerje ke. Tak kesah la nak kene jadi jaga ke, tukang gosok gigi kambing ke, yang penting, aku berusaha. Eheee~

Anyway, aku sediakan sedikit sebanyak spesifikasi phone ni kat bawah:

- RM 1760 - 1840
- RM 1590 - 1670 (AP)

- 8.1 Megapixel (auto focus)
- Face detection
- BestPic™
- Image stabiliser
- Berat, 136 gram
- 160 MB internal memory, 8 GB external memory
- 262, 144 color TFT QVGA, 240x320 pixel
- Network, GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900, UMTS/HSDPA 2100

No comments: