Monday, February 23, 2009

Paskal's birthday at Sg Gabai.

It's Paskal's birthday!. We went to Gabai waterfall after we haven't stepped onto any waterfall rivers for the last couple years. The last trip was accompanied with Bonzer and also my housemate. But that one was not an anyone's birthday. It's just a trip before a semester break.

Surprisingly on that Saturday morning, Faruk and Kuga willing to spend their time to be with us. Because usually, they are very hesitate to join this kind of activity. Aku pon pelik kenapa tibe2 diorang nak ikut. Maybe sebab terpakse ke, or tade orang kat rumah? Aku pon tak tau. Tapi aku happy bile diorang ade sekali. Sebab mangkuk2 ni ske wat mende2 bodo dan klaka sampai aku pon tak tahan nak gelak tengok diorang ni.

Anyway, trip ke Gabai dimeriahkan lagi dengan kehadiran Abe Zul dan juga Acap yang terkenal dengan kenakalan diorang ni. Dan yang menarik sekali, Abe Zul bawak SLR die! Wah, betambah gedik sla Faruk nanti. Faruk bukannye bole jumpe camera. Ade je mende bodo yang die nak snap nanti. Aku pon layanz jew.

Antara rakan2 aku yang follow gi Gabai ialah Bambing, Paksen, Faruk, Koga, Paskal, Fen Chai, Acap, Abe Zul, Sardine, Amin dan juga Pope.

Antara keghairahan kitorang yang paling berahi sekali ialah terjun bebas kat dalam 'lubuk' sungai yang dalam. Masing2 cuba melompat masuk ke dalam air sungai yang dalam dan deras itu. Mula2 Faruk agak cuak, tetapi dengan bantuan life guard dari aku, die pon mule rase selamat sebab die tak reti berenang. Haha. Setiap terjuanan bebas dari kitorang mempunyai nama 'burger' masing2. Antaranya ialah, Burgergar (Pope), Burger Techno (Faruk), Burger Cina (Amin) dan sebagainya. Sengal tol budak2 ni.

Pada masa yang sama, satu tragedi sedih telah berlaku kepada camera SLR Abe Zul. We allz sangat terkejut bile dengar camera SLR yang berharga RM 3,500 beliau jatuh ke dalam sungai. Kejadian itu berlaku semasa beliau tengah snap posing ala2 maut si Acap tengah panjat naik atas batu-batuan sungai. Tetapi malagnya, Abe Zul tergelincir dan jatuh ke dalam air sungai. Sehingga sekarang camera beliau tak elok2 lagi. Maybe circuit dalam camera tu rosak agaknya.

Anyway, tengah seronok2 dok main 'futsal' pakai botol Ice Lemon Tea Seasons kat sungai yang cetek bersama Kuga dan Faruk (biase la buat keje2 bodo), aku pulak terjatuh kat atas batu2 sungai yang tajam dan mengerikan. Lepas aku periksa lutut aku, ade kesan luka putih sebab terseret atas batu yang tajam. Tapi aku cool je. Faruk ngan Koga yang panik. "Hang curah ayaq kat luka hang tu banyak2, bagi darah hang hilang sikit2. Satgi kalo dak, darah hang kuaq tak henti2", kata Faruk. Haha.

Gambar2 kitorang sebelum camera SLR Abe Zul jatuh ke dalam sungai:





2 comments:

amir yaacob said...

hahaha. konon nk wat english post ar nihh??
last2 tuka BM gak.. ampesss

Chicko said...

Ape sebenarnye masalah ko ni looser?